20. maaliskuuta 2017

16 syytä olla onnellinen juuri nyt

Kiitos haasteesta, Janette! Haastan myös teidät, ihan jokaisen miettimään hetken aikaa, mitä syitä on siihen, että sä olet, tai voisit olla onnellinen juuri nyt. Jos sulla on blogi, niin kirjoita ne vaikka sinne, tai sitten vaan mietit niitä itseksesi. Päivän saa aloitettua parheiten, kun miettii, miksi tänään voisi tulla ihan super hyvä päivä. Ne voi olla ihan pieniäkin juttuja, kunhan mietit asiaa.

(Ps. Nämä ei ole minkäänlaisessa tärkeysjärjestyksessä.)

♥ 1) Tähänastinen elämä.
Monesti olen miettinyt, miksi mun elämässä on niin paljon kaikkea ei niin kivaa, ja että en mä vaan jaksa. Mutta just nyt mä osaan olla onnellinen siitä, että mun tähänastinen elämä on ollut just sellanen kun se on ollut. Olen oppinut paljon. Kaikki kokemukset on tehnyt musta just minut. Ja onhan siellä myös hurjan paljon positiivisiakin kokemuksia!

♥ 2) Aurinko. 
On tosi ihana herätä aamulla, kun verhojen takaa tulee vähän auringonvaloa! Oon niin innoissani keväästä! Nautin.

♥ 3) Kummilapset.
Ne saa mut aina ihan tosi iloiseksi, ja oon niin kiitollinen molemmista kummilapsista! Daniel ja Seela ♥

♥ 4) Vapaus.
Mä olen vapaa. Kukaan tai mikään ei voi estää tai pidätellä mua. Mulla on koko elämä edessä.

♥ 5) Terveys.
En mä sillä tavalla ole terve, en lähellekään, jos katsotaan mun diagnooseja. En silti anna niiden määrittää kokonaan terveyttäni. Ne on virallisia papereita, mutta erikseen onkin se, miten mä itse koen asian. Mä voin ihan hyvin, mä voin elää melkein normaalisti, ja mun on hyvä olla. Sen takia mä listasin tähän, että olen onnellinen terveydestä.

♥ 6) Suomi.
Vaikka joskus olen valittanut, että miksi mä synnyin just Suomeen, niin kyllä mä siitä oikeasti olen ihan onnellinen. Suomi on hyvä maa. On täällä joitain aukkokohtia, mutta pääasiassa ongelmat on paljon pienempiä, kuin monissa muissa maissa.

♥ 7) Netti.
Haha, tämä on pakko mainita. Sosiaalinen media on iso osa mun arkea, ja siellä mä vietän ehkä liikaakin aikaa. Siinä on paljon huonoja, mutta myös hyviä puolia. Sielä mä olen tutustunut uusiin ihmisiin, ja sieltä mä olen saanut paljon.

♥ 8) Mä olen just mä.
Mun mielestä kaikkien pitäisi osata olla onnellinen tästä asiasta. Olethan sä onnellinen, että sä olet just sä? Sä olet paras versio itsestäsi, muista se. 

♥ 9) Slavica.
Hän on yks mun kaveri, joka asuu Kroatiassa, ja on tullut nyt Suomeen! Me nähdään viikon päästä, en malta odottaa!

♥ 10) Multa ei puutu mitään. 
Ennen koin, että mulla on kaikki, paitsi terveys. Nyt koen että mulla on kaikki, mitä mä tarvitsen. Mulla on ruokaa, katto pään päällä, läheiset, turva, terveys, rahaa sopivasti, ja kaikkea muuta, mitä ihminen tarvitsee. Olen niistä perusasioista super onnellinen!

♥ 11) Kuivat tiet.
Äää, olen niin innoissani. Mun oli tarkoitus lähteä lauantaina kävelylenkille luontoon, metsään tai jonnekin, mutta ei sitä kai lenkiksi voi laskea, menin metsään katsomaan kuivaa maata, ottamaan kuvia ja vaan nauttimaan ulkoilmasta ja luonnosta. Rakastan kun tiellä on vain kuiva asfaltti ja muuallakin näkyy maata!

♥ 12) Materiaali.
Materiaali ei tuo pysyvää onnea, mutta hetkellistä iloa kylläkin. Ja mun mielestä ilo ja onni on eri asioita. Onni, tai oikeastaan onnellisuus on paljon pidempiaikaisempaa, ja pysyvämpää. Kaikki "ylimääräinen" materiaali, kuten vaikka tietokone, ylimääräiset vaatteet ja laukut, korut, kirjat yms. saa mut kuitenkin kiitolliseksi. Ilman niitä voisi olla onnellinen, todellakin! Mutta mulla on ollut mahdollisuus saada vähän jotain "turhaa", kaikilla ei ole mahdollisuutta edes perustarpeisiin.

♥ 13) Läheiset. 
Ei kai mun tarvitse tätä kohtaa selitellä, kyllä te tiedätte mitä tämä tarkoittaa. Mulla on rakkaimmat ystävät ja muut läheiset.

♥ 14) Siisti huone. 
Aina, kun mä olen siivonnut mun huoneen kunnolla, niin mun mieliala pomppaa joka kerta tosi korkealle! On ihan parasta mennä illalla nukkumaan, kun huone on siisti, ja sängyssä on puhtaat lakanat.

♥ 15) Hyvin nukuttu yö. 
Taisin nukkua yhdeksän tuntia, ja hyvät yöunet on mulle tosi tärkeet. Ilman niitä mä olen tosi väsynyt ja kaikki ärsyttää.

♥ 16) Koulu.
Yläasteella oli ihan valtavan iso haave, että mä joku päivä käyn vielä lukioo. Siellä mä nyt olen. Ja siitä ihan tosi onnellinen ja kiitollinen. Ja ylipäätään Suomessa on mahdollisuus koulutukseen, se on iso asia.

Iloista alkavaa viikkoa ♥

♥moonika

Lue myös nämä: 

2 kommenttia: