1. toukokuuta 2017

Hautajaiset ja koiraikävää - Kuulumisia

"Yö kun saapunut on ylle niittyjen, ja varjot peittää maan. Olen yksin, mutta silti pelkää en nyt kuitenkaan, sillä tiedän että enkeleitä saan yön hetkiin turvaksein, mitä pyysin rukouksin Luojaltain, kun Hälle huolet vein."

Tämä laulu, Vanha virsi Taalainmaalta soi lauantaina kirkossa, kun arkkua kannettiin sieltä ulos. Yksi läheinen, vanha ja sairas ihminen kuoli, ja lauantaina oli siis hänen hautajaiset. Lähiaikoina on ollut useampia hautajaisia, ja olen menettänyt monta läheistä, mutta mä tiedän että niillä on nyt hyvä olla. Kuolema on periaatteessa ihan yhtä luonnollista, kun syntyminenkin. Kaikki meistä on tänne syntynyt, ja kaikki meistä myös kuolee.

" Nään taivaan tähdet, kuten paimenet, nuo jotka kulki kedollaan. Luokse tähtitarhain käy mun aatokset ja luotta mä saan siihen, että kerran lailla paimenten saan nähdä Jeesuksen. On Herra mun paimen, nyt puutu mitään multa ei. Vaikka yksin oon niin silti tiedän sen, oon saanut rohkeuden. Olla saanhan kanssa enkelten, yö kun saapuu ylle niittyjen?"

...

Muuten mulle kuuluu ihan hyvää. Koulussa menee hyvin, ja kaikki on oikeastaan muutenkin ihan hyvin. Mulla on ollut jotenkin tosi tylsää, koska tosiaan mulla on aika vähän koulua tämä loppukevät. Olen yrittänyt kehitellä itselleni jotain tekemistä, en halua vain maata puhelimella päivät pitkät. Mä niin haluaisin oman koiran. Se toisi jotain sisältöä mun elämään, ja mulla ois aina lenkkikaveri! Saisin hoitaa sitä, ja leikkiä sen kanssa. Meillä oli monta vuotta espanjanvesikoira, mutta jouduttiin etsimään sille uusi koti, sillä mun veljelle alkoi tulla kovaa yskää, mikä ei vain parantunut. Ajateltiin sen johtuvan koirasta, eikä uskallettu leikkiä mun veljen terveydellä, joten jouduttiin luopumaan Galista.. Tällä hetkellä me ollaan oltu puoli vuotta ilman koiraa, emmekä olla siltikään varmoja, johtuuko mun veljen oireet koirasta, vai jostain ihan muusta. Sillä on vähän väliä allergisia oireita, mutta ainakaan vielä ei ole löytynyt mitään syytä. Tämän takia ei tiedä, onko mun mahdollista saada koiraa ennen kun muutan pois kotoa, johon menee todennäköisesti vielä alle kolme vuotta..

Mun päivät tuntuu tällä hetkellä aika tyhjiltä, ja päivät ja viikot kuluu hitaasti. Oon koittanut nauttia tästä ajasta, ettei mulla ole niin paljon koulua, mutta se tuntuu vähän vaikealta. Olen käynyt naapurin koiran kanssa lenkillä, tehnyt ruokaa ja leiponut paljon, siivonnut poikkeuksellisen paljon ja nähnyt välillä kavereita. Onneksi pian alkaa kesäloma, jolloin on tiedossa ihan mahtavia asioita! ♥

♥ moonika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti